اخبار و مقالات

توسعه سه برابری سطح زیر کشت کلزا در استان تهران
تاریخ انتشار : 1395/5/26 ساعت 16:15:40
توسعه سه برابری سطح زیر کشت کلزا در استان تهران

















توسعه سه برابری سطح زیر کشت کلزا در استان تهران
تاریخ: 1395/03/13
شماره: 5769
بازدید: 59
رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت کلزا در مقایسه با سال گذشته در استان تهران حدود سه برابر توسعه داشته است.
 
علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برداشت کشت کلزا اظهار داشت :در سال زراعی جاری سطح زیر کشت کلزا در مقایسه با سال گذشته حدود سه برابر توسعه داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت تولید و رویش محصول در مزارع مناسب است، گفت: کلزا به سبب آنکه در حاصل خیزی خاک، کنترل آفات و بیماری ها موثر است از این رو کارشناسان معتقدند که اگر خواهان استمرار تولید محصولات اساسی و استراتژیک همچون گندم و جو هستیم می بایست در کنار آن به کشت کلزا بپردازیم.

منصوری با اشاره به محدودیت منابع آبی و اینکه کشت کلزا نیاز به آب کمی دارد، بیان کرد: افزایش سطح زیر کشت کلزا در استان تهران به بیش از 5 هزار هکتار از جمله برنامه های محوری سازمان در جهت توسعه و رونق این محصول است.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی استان تهران تسهیلات و ابزارهای حمایتی ویژه ای اعم از پرداخت یارانه برای خرید و تامین ماشین آلات و ابزار مورد نیاز و تسهیلات ارزان قیمت با بهره 12 درصدی در راستای افزایش راندمان تولید در اختیار کشاورزان قرار داده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به پیش بینی تولید کلزا یادآور شد: سال گذشته با 150 هزار هکتار کمتر از 300 تن محصول برداشت شده و امسال پیش بینی می شود که میزان برداشت به بیش از هزار تن برسد.
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان